ב"אולפן שישי" מיום 4.12.09 שודרה כתבה אודות כיתה מיוחדת , בלי לוח וגיר , בלי מחברות וספרים, שהייתי מגדירה כ"כיתת העתיד כבר כאן ".
צפיייה בכתה העתידית
המיזם הוא פרי פיתוח של חברת עץ הדעת ( Time To Know), חברה פרטית של בעל הון , שהציבה לעצמה מטרה לשנות את פני החינוך בישראל ולשפר את ההוראה בבתי הספר ע"י שימוש בטכנולוגיה מבוססת מחשבים.
במסגרת הקורס מדעי החינוך במאה ה- 21 בהנחיית פרופ' דוד חן מתקיים דיון מרתק באשר לפני החינוך בהווה , במשבר החינוך הלוקאלי והאוניברסלי ובחזון העתידי שיביא לשינוי , שלדעת רבים וטובים נדרש !
יישומו של מיזם זה בארץ בשני בתי ספר , מצביע מחד על כך שאפשר לבצע שינוי עם חזון ועם לא מעט הון, ומאידך מעורר תחושה שמא גורלו של פרוייקט זה יהיה כאחרים שלא התרחבו ולא הובילו בסופו של יום לשינוי אמיתי במערכת החינוך. יחד עם זאת מן המידע המועט שיש לי על המערכת המופעלת , נראה לי שגם היא לא נותנת מענה שלם לשילובה של הטכנולוגיה בלמידה , מכיון שאינה משלבת כלי web 2.0 , אלה פועלת כמערכת סגורה.
אין בדברי אלה רצון להמעיט בערכו של הפרוייקט , להפך , אני מקווה שתסלל הדרך להחדרתו של שינוי מהותי ואמיתי בשדה החינוך , שינוי עם חזון ומעש "למען עתיד ילדנו".
אודות עת הדעת
צפיייה בכתה העתידית
המיזם הוא פרי פיתוח של חברת עץ הדעת ( Time To Know), חברה פרטית של בעל הון , שהציבה לעצמה מטרה לשנות את פני החינוך בישראל ולשפר את ההוראה בבתי הספר ע"י שימוש בטכנולוגיה מבוססת מחשבים.
במסגרת הקורס מדעי החינוך במאה ה- 21 בהנחיית פרופ' דוד חן מתקיים דיון מרתק באשר לפני החינוך בהווה , במשבר החינוך הלוקאלי והאוניברסלי ובחזון העתידי שיביא לשינוי , שלדעת רבים וטובים נדרש !
יישומו של מיזם זה בארץ בשני בתי ספר , מצביע מחד על כך שאפשר לבצע שינוי עם חזון ועם לא מעט הון, ומאידך מעורר תחושה שמא גורלו של פרוייקט זה יהיה כאחרים שלא התרחבו ולא הובילו בסופו של יום לשינוי אמיתי במערכת החינוך. יחד עם זאת מן המידע המועט שיש לי על המערכת המופעלת , נראה לי שגם היא לא נותנת מענה שלם לשילובה של הטכנולוגיה בלמידה , מכיון שאינה משלבת כלי web 2.0 , אלה פועלת כמערכת סגורה.
אין בדברי אלה רצון להמעיט בערכו של הפרוייקט , להפך , אני מקווה שתסלל הדרך להחדרתו של שינוי מהותי ואמיתי בשדה החינוך , שינוי עם חזון ומעש "למען עתיד ילדנו".
אודות עת הדעת
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה