פרופסור csikszentmihaly מאוניברסיטת שיקגו בארה"ב חקר את נושא "ההנאה האנושית" וטבע את המושג FLOW- זרימה , שהינו "מצב חוויתי ומנטלי בו נמצא אדם כשהוא שקוע באופן טוטאלי במשימה מסוימת" .
נחשפנו לתיאוריה זו במסגרת הקורס "משחקים לימודיים מתוקשבים" , אולם תחושת זרימה נחווית לא רק בפעילות משחקית אלא בכל פעילות ובכלל זה למידה בתנאי שתכלול מרכיבים שיוצרים תחושת זרימה והנאה.
בלוג הלמידה שלי הוא דוגמא לפעילות למידה בה אני חווה זרימה בשל קיומם של כמה ממרכיביה בפעילות זו .
ובאשר ליסודות ההנאה עפ"י תיאוריה זו , לא אכביר במילים מכיון שהסרטון המצורף עושה זאת בפשטות ומאפשר לחוות את המושגים בזרימה והנאה רבה.
(משך הסרטו 2:28 דק')
נחשפנו לתיאוריה זו במסגרת הקורס "משחקים לימודיים מתוקשבים" , אולם תחושת זרימה נחווית לא רק בפעילות משחקית אלא בכל פעילות ובכלל זה למידה בתנאי שתכלול מרכיבים שיוצרים תחושת זרימה והנאה.
בלוג הלמידה שלי הוא דוגמא לפעילות למידה בה אני חווה זרימה בשל קיומם של כמה ממרכיביה בפעילות זו .
ובאשר ליסודות ההנאה עפ"י תיאוריה זו , לא אכביר במילים מכיון שהסרטון המצורף עושה זאת בפשטות ומאפשר לחוות את המושגים בזרימה והנאה רבה.
(משך הסרטו 2:28 דק')
מידע נוסף בקישור המצורף
http://www.pupe.co.il/%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9E%D7%94-FLOW
דורית,
השבמחקאני מבינה היטב מדוע הכתיבה בבלוג זה הינה בבחינת "חוויה אופטימלית" עבורך, וברור לי שהצורך שהיא ממלאה לא יפוג גם עם תום הלימודים הפורמליים. אני נהנית מקריאת רשומותיך. את מספקת לי חוויות אופטימליות. אגב, דווקא הסרטון אודות התיאוריה קטע מעט את ה-flow.
עמית
השבמחקאני בהחלט מהרהרת לא אחת בעתידו של הבלוג הזה לאחר סיום הלימודים.
מקווה מאוד שאכן הוא ילווה אותי גם בהמשך כמקור הנאה והנעה בעולם הנרחב הזה של טכנולוגיה וידע.
האם הנאתך מהסרטון נפגמה בשל בעיות טכניות?
דורית