יום ראשון, 25 באוקטובר 2009

לקראת "הישורת האחרונה"

בפתחו של הסמסטר האחרון  אני מוצאת עצמי מהרהרת בידע שרכשתי עד כה  ובזה שעוד ארכוש בחודשים הקרובים ואני חשה שהסיום המתקרב הוא רק קצה קצהו של העושר הקיים בתחום ושבעצם הלימוד הפורמלי אולי מסתיים בקרוב אבל יש עוד המון מה ללמוד . יתכן שהלמידה המשמעותית ביותר היא היכולת המתפתחת ל"הפריד את המוץ מן התבן " .
בכנס מיט"ל האחרון הציג  דר' אריאל פרנק  מחקר  העוסק בחווית הלמידה . בין יתר דבריו המעניינים הוא התייחס לתחושות מנוגדות המתפתחות בנו ככל שאנו נחשפים למגוון הכלים והאפשרויות שברשת.
ובאשר לתחושותי - מחד תחושה חיובית  שנובעת  מהכרותי את  "העולם הטכנולוגי"  ומאידך תחושה של  חוסר בטחון  מול "ים " הכלים, המושגים , המידע....  שקיים ואיני שולטת /מכירה עדין.
התחושות האמביוולנטיות הללו אינן מרפות את ידי, להפך,  הן  מפתחות בי את הרצון, הצורך והעניין  להביט רחב ורחוק ובה בעת להשתמש ב"זום" במידת הצורך והרלוונטיות  של הדברים לצרכי האישים והמקצועיים.
במסגרת "הזום" האישי שלי  התחלתי "לערוך" לעצמי רשימה של דברים שאני חייבת ללמוד בעתיד הקרוב (חוץ מאנגלית) :


1. Moodle - מערכת לניהול למידה מקוונת , שתופסת אט אט מקום בלמידה בבתי הספר  בעידודה של מערכת החינוך . זוהי מערכת חינמית  הכוללת מגוון כלים ויישומים , המתפתחת ע"י קהילת המשתמשים והמפתחים.  
    ניתן ללמוד אותה באופן עצמאי או במסגרת קורסים מטעם הסתדרות המורים. http://moodle.org/.

2. פוטושופ- תוכנה שהכרחי עבורי לשלוט בה  על מנת לשפר את יכולותי לבנות יחידות לימוד מתוקשבות.
    מהכרותי המועטה איתה נראה לי  ששליטה בה תסייע לי להפיק תוצרים ידידותיים יותר למשתמש.


יש עוד....   קודם אתחיל בזה. 
אבל...  אחד הדברים שעדיין לא הטמעתי  לגמרי מלימודי בסביבה מתוקשבת הוא לימוד באופן עצמאי של נושאים
בעלי אופי טכני.  בעניין זה אני עדין מצויה "בעולם הישן" ובצורך בלמידה פנים אל פנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה