יום ראשון, 8 בנובמבר 2009

חווית למידה, שימושיות וזרימה

בכנס מיט"ל האחרון הציג דר' אריאל פרנקל מחקר אודות  העשרת חווית הלמידה המבוזרת במסגרת ווב 2.0 באמצעות  שימושיות 2.0.  שימושיות (Usability) מתייחסת לנוחות וקלות השימוש בממשקי משתמש ומידת התאמתם למשתמשים. כיום הכוונה היא בעיקר לאתרי אינטרנט המאפשרים  לגולשים לאתר מידע ולהשלים תהליכים בצורה קלה, מוצלחת ומהנה.
הרצאתו עלתה שוב במחשבתי בעקבות קריאת המאמרים על תיאוריית הזרימה והכרות עם המודל של קלר הכולל 4 גורמי מוטיבציה:
 Attention, Relevance, Confidence, Satisfaction.
תיאוריית הזרימה אינה מכוונת אך ורק לעולם הדיגיטלי, אלה לכל פעילות שהנאה בצידה המונעת באמצעות גורמי הנעה. במובנים רבים אני מוצאת שהמושגים בה נושקים למושגים בהם עושה שימוש דר' פרנקל במחקרו - העצמת לומדים, שיתופיות, סביבה מעוצבת ,חווית שימוש, תחושת שליטה, הנעה פנימית, אמידה עצמית ומסוגלות עצמית.  
עפ"י מחקרו באמצעות שימושיות ווב 2.0 אפשר ליצור חווית למידה  - שהיא למעשה זרימה .

החיבורים הללו מובילים אותי  שוב ושוב לדרך של חיפוש קשרים והקשרים  רלוונטים "לעולם הטכנולוגי" , שהמרכיב המשמעותי בו אחרי הכל הוא האדם העושה שימוש בכלים, כשהמטרה החשובה מכל  הינה שיעשה בהם שימוש מיטבי, מושכל ומהנה!  


תגובה 1:

  1. מדובר בד"ר אריאל פרנק שהוא המנחה שלי במחקר הזה, אשמח לשוחח.
    דוד גלולה

    השבמחק