בשבוע שעבר בשעור הערכת טכנולוגיות ידע הוצג בפנינו מודל ללמידה מקוונת ע"י מתי הלפר. במחצית הקודמת נפגשנו עם רחל שגיא ,שהציגה את המודל בו היא עושה שימוש בהוראה המקוונת . עקרונותיו יושמו על ידנו בבניית יחידת הלימוד במערכת HL.
המידע התיאורטי והניסיון האישי שלי כסטודנטית בפיתוח יחידות לימוד מתוקשבות מוביל אותי שוב ושוב לחשיבה אודות דמותו ותפקידו של המורה בעידן הנוכחי , בו הוא נדרש להיות מורה אחר, המכיר בכך שעליו לתת מענה לצרכים חדשים ושונים הנובעים ממאפייני הלמידה המתוקשבת.
במהלך הלמידה עד כה עסקנו במשולש מורה-תלמיד- תוכן בסביבת הלמידה המתוקשבת. דנו לעומק בדמותו של הבוגר המיוחל, בחנו את טכנולוגיות הידע השונות כמקדמות למידה ומכוונות לטפח בוגר בעל כישורים ומיומנויות הנדרשות בעידן הפוסט מודרני . נתנו דעתנו גם לשאלות הקשורות בתפקידו של המורה.
לתחושתי , בעת הזו , החוליה המשמעותית ומנגד הרופפת מעט במשולש הזה היא זו המצויה בידי המורים.
נכון הוא שהמודעות לצורך החיוני לפתח מורים "טכנולוגים " קיימת במערכת החינוך ומתבצעות פעולות לקידום הנושא. יחד עם זאת ניכר שבתחום הזה נדרשת עוד עבודה רבה , הן בהבט המעשי של הכרת הטכנולוגיה , אך חשוב מכך בטיפוחם של מחנכים בעלי מכוונות להוביל שינוי מתוך הבנה אמיתית באשר למשמעותה והשפעתה של "המהפכה הטכנולוגית" על הדור הצעיר ומכאן גם על דמותם כמחנכים מובילים ומכוונים ולא משתרכים ובלתי רלוונטים.
ובהקשר זה אצטט מדבריו של דיואי " תפקיד המחנך לייצג את הצרכים והאינטרסים המשתנים של החברה. המחנך נדרש לכוון ולעצב את אופיו של הלומד וליצור עבורו גירויים מתאימים לשם רכישת נסיון חדש".
מצ"ב קישור למחקר העוסק בתפקיד המורה במרחב הוירטואלי.
http://web.macam98.ac.il/~nirgalo/a-publish&study/lm-dapim.htm
המידע התיאורטי והניסיון האישי שלי כסטודנטית בפיתוח יחידות לימוד מתוקשבות מוביל אותי שוב ושוב לחשיבה אודות דמותו ותפקידו של המורה בעידן הנוכחי , בו הוא נדרש להיות מורה אחר, המכיר בכך שעליו לתת מענה לצרכים חדשים ושונים הנובעים ממאפייני הלמידה המתוקשבת.
במהלך הלמידה עד כה עסקנו במשולש מורה-תלמיד- תוכן בסביבת הלמידה המתוקשבת. דנו לעומק בדמותו של הבוגר המיוחל, בחנו את טכנולוגיות הידע השונות כמקדמות למידה ומכוונות לטפח בוגר בעל כישורים ומיומנויות הנדרשות בעידן הפוסט מודרני . נתנו דעתנו גם לשאלות הקשורות בתפקידו של המורה.
לתחושתי , בעת הזו , החוליה המשמעותית ומנגד הרופפת מעט במשולש הזה היא זו המצויה בידי המורים.
נכון הוא שהמודעות לצורך החיוני לפתח מורים "טכנולוגים " קיימת במערכת החינוך ומתבצעות פעולות לקידום הנושא. יחד עם זאת ניכר שבתחום הזה נדרשת עוד עבודה רבה , הן בהבט המעשי של הכרת הטכנולוגיה , אך חשוב מכך בטיפוחם של מחנכים בעלי מכוונות להוביל שינוי מתוך הבנה אמיתית באשר למשמעותה והשפעתה של "המהפכה הטכנולוגית" על הדור הצעיר ומכאן גם על דמותם כמחנכים מובילים ומכוונים ולא משתרכים ובלתי רלוונטים.
ובהקשר זה אצטט מדבריו של דיואי " תפקיד המחנך לייצג את הצרכים והאינטרסים המשתנים של החברה. המחנך נדרש לכוון ולעצב את אופיו של הלומד וליצור עבורו גירויים מתאימים לשם רכישת נסיון חדש".
מצ"ב קישור למחקר העוסק בתפקיד המורה במרחב הוירטואלי.
http://web.macam98.ac.il/~nirgalo/a-publish&study/lm-dapim.htm
מורה מקוון-מכוון
השבמחקאכן נקודת התורפה במשולש מורה, תלמיד וסביבת למידה מתוקשבת, לא אחת היא המורה, שלא תמיד הוא מורה טכנולוגי, אף כי במסגרת הכתה הלוח והגיר, הוא מורה משיכמו ומעלה. אולם בעידן של תמורות ושינויים אדירים בטכנולוגיה, אין המורה יכול להישאר עם הלוח והגיר (או הטוש). מורה חייב להתקדם כי"אם אתה לא שם אתה לא קיים", ולשאת עיניו אל הצג ובלחיצת העכבר לשוטט ולהגיע למקומות אחרים.