בביטאון "הד החינוך" יוני 2009 פורסמה כתבה " ילדים מתכנתים" בה מתוארת תוכנת סקראץ' , שהינה סביבת יצירה דיגיטלית חינמית שפותחה בארה"ב וקיימת גם בגרסה עברית .
התוכנה מאפשרת לכל ילד ללמוד תכנות בסיסי . חזונם של מפתחיה הוא ליצור חברה יצירתית שבה מתקיימת שיתופיות ביצירה ובלמידה . בנוסף היא משמשת כרשת חברתית בהתהוות היוצרת קבוצות עניין שונות בין הפעילים בה.
ומדוע מצאתי בה עניין?
ראשית, מסתבר , שמפקח התקשוב של מחוז הצפון של משרד החינוך, אפשר הטמעה ראשונית של התוכנה בבית ספר רמת רזים בצפת, שבו מבצעים התלמדים פרוייקטים שונים באמצעותה - וכמי שמתעניינים ומחפשים דרכים חדשות להוראה מתוקשבת נראה לי חשוב להתעדכן ולשתף את עמיתי בחידושים מן השטח.
מכיון שגם מורים יכולים לעשות בה שימוש ,מצאתי עניין להתנסות בתוכנה כזו כתוספת לדברים שלמדתי בקורס של פיתוח סביבות למידה ובקורס HTML.
הטעם הנוסף לכך שמצאתי בה עניין הוא בהיותה גם רשת חברתית. למען הגילוי הנאות עד כה לא מצאתי עניין ברשת חברתית כדוגמת פייסבוק, זו אינה הפלטפורמה המתאימה לי ל"חיי חברה".
מאידך רשת מהסוג המוצע בתוכנה הנ"ל ,בה נבנים קשרים סביב עניין משותף בין המשתתפים בהחלט מעוררת בי עניין .
http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3300743,00.html
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה