בסרטון " עולמות וירטואלים חברתיים ועתיד הלמידה" מוצגת הסוגיה ע"י דר' Tony O'Driscoll .
לדבריו שבע רגישויות מאפיינות עולמות וירטואלים חברתיים כדוגמת second life ומבדילות אותם מסביבות אינטרנטיות אחרות:
- תחושת העצמי
- מותו של המרחק
- הכוח של הנוכחות
- תחושת המרחב/החלל
- היכולת ליצירה משותפת
- פריצת גבולות התרגול
- העשרת החוויה
לטענתו תחושות אלה מספקות באופן חסר תקדים תחושת חופש -freedom - היוצרת אפשרות ללמידה אמיתית חווייתית. ה"חופש לללמוד" מתאפשר בזכות :
זרימה - Folow
חזרה - Repetition
ניסוי - Experimentation
השתתפות עצמית - Engagement
עשייה - Doing
צפייה - Observing
מוטיבציה - Motivation
"אמרו את זה קודם לפניו"..... מי ? קארל רוג'רס בספרו "החופש ללמוד" .
לדבריו למידה משמעותית מתוך חירות אפשרית ומתאפיינת במעורבות אישית של הלומד, כאשר היזמה נתונה בידיו ומעוררת בו תחושות של גילוי, התמודדות והבנה שמקורן בפנימיותו גם אם הגירוי הינו חיצוני.
אם כך שוב חיבור של " תרבויות למידה" שרעיונית קל להתחבר אליהן אך הן מעוררות שאלות משותפות באשר לגבולות החופש בלמידה.
למי זה מתאים? לאן ולמה זה מוביל ?
http://www.youtube.com/watch?v=O2jY4UkPbAc
"לדבריו למידה משמעותית מתוך חירות אפשרית ומתאפיינת במעורבות אישית של הלומד, כאשר היזמה נתונה בידיו ומעוררת בו תחושות של גילוי, התמודדות והבנה שמקורן בפנימיותו גם אם הגירוי הינו חיצוני."
השבמחקאין ספק שההנע מתוך בחירה אישית הוא הטוב ביותר. מניסיון. תלמיד חלש בתיכון או ביסודי יכול בהחלט לסיים מצטיין בלימודיו האקדמים והכל הוא תוצאה של "החופש ללמוד" ולא "הכורח ללמוד".