עוד משהו שמחבר בין תובנות לתחושות אישיות.
הגעתי למסלול לימודים זה עם רקע טכנולוגי מסוים במטרה להרחיבו. המפגש המעשי עם מגוון טכנולוגיות ידע אותו אני חווה במחצית זו עורר בי תחושות ומחשבות באשר לשאלה איך לומדים "טכנולוגיות ידע"?
המחשבה הראשונית שעלתה בי היתה הפתגם הסיני העתיק "אל תתן לאדם דג, אלא תן לו חכה ולמד אותו לדוג?"
וזאת מתוך התחושה האישית שכאשר קבלתי "חכה " נעלמה חרדת הטכנולוגיה ויכולתי להמשיך ללמוד ולהכיר את הכלים הנלמדים באופן עצמאי.
דבר זה משמעותי מבחינתי הן כסטודנטית והן כמי שרואה עצמה בעתיד מעבירה את הידע הזה לתלמידי ולעמיתותי בצוות ביה"ס.
ברור לי שיש ללמוד "את הטכנולוגיה" ולא "על הטכנולוגיה"
וכדי לא להשאר רק ברמת התחושות חפשתי ומצאתי מחקר של נילי מור "שינוי בתפיסת מושג הלמידה כפונקציה של התנסות בסביבת למידה חדשה".
לדבריה סטודנטים ומורים שנחשפים לטכנולוגיה צריכים להסתגל לשינוי בדרכי הוראה /למידה .מור מציינת שני גורמים שעשויים לתמוך ברצון לשנות :
א. התנסות אישית חוויתית בעלת משמעות לפרט המתנסה.
ב. הסבר קוגנטיבי נלווה להתנסות ותומך בה.
חיבור זה של תיאוריה , תחושות ומעשה - נותן מענה מסוים על קצה המזלג לשאלה בה פתחתי .
יום חמישי, 30 באפריל 2009
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה