מורים ומומחים בעולם העוסקים בלמידה מתוקשבת החלו לגבש, כל אחד בנפרד, מסמך קצר הנקרא "עשרת הדברות של למידה מתוקשבת". המביאים לידי ביטוי את התובנות שלהם לאור ניסיונם (המוצלח והפחות מוצלח).
בראשם העיקרון המוכר והמוסכם "שיקולים פדגוגיים קודמים לשיקול הטכנולוגי"
בראשם העיקרון המוכר והמוסכם "שיקולים פדגוגיים קודמים לשיקול הטכנולוגי"
- היה מודע לדפוסי העבודה העשויים להניב עומסי מידע ועבודה מיותרים בקורס המתוקשב.
- הדגם התנסויות מועילות במהלך הלמידה המתוקשבת.
- אזן את האתגר האינטלקטואלי בלמידה המתוקשבת עם תחושת הרווחה של הלומד.
- הבהר את הציפיות כבר בראשית הדרך.
- חלק, פרוס וארגן את נושאי הלימוד ליחידות קטנות, הימנע מלדחוס יותר מדי נושאים ותכנים ביחידת לימוד מתוקשבת אחת .
- הצג את הרעיונות בהקשרים הנכונים.
- אזן בין חובות לבין תגמול במהלך כל שלב של הלמידה המתוקשבת.
- השתמש במדיות שונות על מנת להבהיר תהליכים ומושגים ולא על מנת להרשים את הלומדים.
- חשוב תמיד על הקישור והרלבנטיות לשלב הבא כאשר אתה מציג נושא או מושג .
- השתמש בדוגמאות מתאימות המבהירות את העיקרון שהצגת כי הלומד המתוקשב מתמודד גם עם פיצול הקשב שלו .
לא "תורה מסיני "- אבל בהחלט עקרונות ש"נולדו" בעקבות ניסיון בסביבה מתוקשבת. וכמי שהתנסתה מעט בבנייה והערכה של סביבות למידה מתוקשבות במסגרת הקורסים השונים , אני מוצאת שרשימה זו ,המתבסת על המקורות המצורפים,מאגמת את הידע המצטבר של העוסקים בהוראה מתוקשבת ,כאבני דרך חשובות.
מקורות :
http://http//www.upsidelearning.com/blog/?p=811
http://cathellis13.blogspot.com/2009/04/ten-commandments-of-elearning.html
http://clive-shepherd.blogspot.com/2009/04/ten-commandments-of-e-learning-content.html
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה