ישנם המוצאים במעורבותם ושיתופם של ההורים תרומה חיובית לקידום יעדי החינוך ולטיפוחם של התלמידים ובכלל זה גם אני. לאורך כל שנות עבודתי מצאתי כי תקשורת ושיתוף פעולה בין הורים, מורים ותלמידים תורם לעשייה החינוכית.
שילוב הטכנולוגיה בחינוך פותח ערוץ נוסף לשיתוף ומעורבות ההורים ומאפשר להשתמש בכלים שונים למימוש מטרה זו. דוגמא לכך מצאתי במחקר שהתפרסם בספר "האדם הלומד בעידן הטכנולוגי" - כנס צ'יס 2009 . במחקר שנושאו
"משמעות הבלוג הכיתתי בדגש על מעורבות הורים בלמידה" נבדקה תרומת השימוש בבלוג כיתתי פעיל , הכולל גם את עבודות ותוצרי התלמידים, על מעורבות ההורים בחינוך. ממצאי המחקר הראו כי ההורים תופסים את הבלוג כמשמעותי . ההורים דרגו את הפעילויות בבלוג על פי העדפתם:
- צפייה בעבודות הבן/הבת.
- קריאת דיווחי המורה.
- כניסה משותפת לבלוג עם הבן/הבת.
- שיחה עם הבן/הבת על הנעשה בבלוג.
- הוספת תגובה לבלוג.
- צפייה בעבודות חברים לכתה.
- שימוש בחומרים המופיעים באתר המורה (המקושר).
מסקנתו של המחקר היא שהבלוג יכול להגביר את הקשר בין הורים לבית הספר ובין הורים לילדיהם.
למרות היותו של המחקר "נקודתי" (נבדקה בו פעילותה של מורה אחת )נראה לי חשוב לתת את הדעת לכלי הזה המאפשר להגביר את הקשר מורה -הורה- תלמיד .
אמצעי זה יכול לתת מענה להורים המתקשים להיות מעורבים בחינוך ילדיהם מסיבות שונות .התרשמותי היא כי בלוג כיתתי במתכונת שהוצגה במחקר, מאפשר שותפות נרחבת יותר ולא רק ברמת יידוע (באמצעות דואר אלקטרוני).
ושוב אני חוזרת למטלת הסיכום שלנו ומוצאת רעיון נוסף לשימוש בטכנולוגיה לארגון תהליכי הוראה ולמידה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה