יום שבת, 8 במאי 2010

זה יתכן... זה אפשרי !

רשומה זו מוקדשת לעמיתי ללימודים במרכז ללימודים אקדמים - אליעזר ,יהודי שומר מצוות ודאלל, מוסלמית שומרת מצוות .
שיתוף הפעולה ביניהם לאורך כל תקופת הלימודים היה מיוחד ומרגש ושימש לכולנו דוגמא ומופת לכך ש"הר עם הר לא נפגש" אבל בני אדם שנפגשים ופותחים את ליבם אל האחר ,יכולים ליצור קשר אנושי הממלא את הלב בתקווה לעתיד טוב יותר בארצנו ,בה נוכל לחיות בדו קיום מכבד, עם אזרחי המדינה הערבים ועם שכנינו הפלשתינאים - למען עתיד  טוב יותר לדורות הבאים! 
לו יהי !  אינשללה !
בהמלצתה של דר' גילה קורץ שראתה בשניהם "דוגמא אנושית לדו-קיום אמיתי" זכו שניהם במילגה מטעם העמותה לזכרה של
בת חן שחק שנהרגה ביחד עם שתי חברותיה בפיגוע בפורים 1996 דיזנגוף סנטר.


אני (ולעניות דעתי כל עמיתי לקורס) שותפים להמלצה  בכל לב !



7 תגובות:

  1. הי דורית
    יפה לראות שיתוף פעולה בין אנשים כ"כ שונים. דבר שמחזק את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, היודעת לכבד את המיעוט החי בתוכה.
    עם זאת, את המייל המודיע על הזכייה במלגה קיבלתי במהלך השבת, דבר שפוגע ברגשותם של שומרי שבת בכלל, ומן הסתם גם של אליעזר- מקבל המלגה בפרט. אם נדע לכבד את הזרמים השונים ביהדות- קל יהיה לנו לכבד גם אנשים מעם אחר.

    אביגיל

    השבמחק
  2. לשמש דוגמה שלי היה הנביא מוחמד היה חי עם שיכים יהודים נכון אנחנו באים מתוך עולמות שונים אבל אנחנו חיים באותו מדינה ואפשר לקשר בין עולמות .
    לא רק אלי יש לי עכשיו אוצר יקר של חברים באמת הייתי אני ואלי בכל העבודות משותפים אף פעם חשבתי שאני עובדת יותר או הוא עובד יותר נהניתי מאוד למדתי המון מהנסיון שלי כל דבר אפשר אם אנחנו מצאנו מטרה מושתפת

    השבמחק
  3. הי דורית,

    נהנתי לקרוא את הפוסט שלך, כמו תמיד הכתיבה שלך כל כך קולחת ונעימה, והמילים מדוייקות ומדייקות :)

    מתקופת הנסיון שלנו בלימודים אני יודעת כמה העבודה המשותפת בזוגות היא צמודה ורצופה, זה לא נגמר במפגש אחד או בשיחה אחת. על כן, אני מודעת לצמידות בה עבדו דלאל ואליעזר למרות השוני והמרחק. כל הכבוד להם ואכן מגיע להם פרס בעיקר לאור התקופה בה עבדו יחד, תקופת מבצע עופרת יצוקה...
    ממני
    נעמי

    השבמחק
  4. גם אני התרגשתי לשמוע שדלאל ואליעזר זכו בכבוד ובמלגה. אין ראויים מהם ואני שמחה שזכיתי להיות עדה לחלק מהשותפות.
    אחת העבודות אותה אני זוכרת במיוחד ממחישה את היופי שבקשר בינהם: מטלה בנושא למידה שיתופית וטכנולוגיות למידה. בין השאר, דלאל ואליעזר הציגו את המקורות ללמידה שיתופית. פסוקים מהקוראן לצד דברי חז"ל (אם אני לא טועה), למידה בחברותא אצל היהודים ולמידה שיתופית אצל המוסלמים הוצגו זה לצד זה.
    הטכנולוגיה ממשיכה ואולי מקלה על מנהגים עתיקים. בתקווה שנוכל להיעזר בה להדגיש את המשותף ולקרב לבבות.
    דפנה

    השבמחק
  5. דורית, הפוסט שלך מרגש ומעניין. אכן מייחסת אני חשיבות רבה לשיתוף הפעולה בכלל ובתקופת הלימודים בפרט. השיתוף בין שני אנשים שונים הוא מיוחד ובמקרה המתואר בפוסט גם האנשים הם אלה שמייצגים שני עולמות שונים.
    ההשכלה והידע מקרבים בין העולמות ובהחלט השכלה = כוח!!!

    השבמחק
  6. היי דורית, הפוסט שלך מרגש ומעניין כאחד. אני חושבת שכאן ראינו הוכחה לכך שההשכלה והידע מאחדים עולמות ומתגברים על השוני. ההשכלה והידע הם כוח שמסוגל לקדם ולהפוך עולמות!!!
    בפוסט שכתבת עדים אנו לשיתוף פעולה יוצא מן הכלל בין שני אנשים שמייצגים שני עולמות שונים ביותר. ברצוני לציין שתקופת הלימודים הינה תקופה קשה ולהתמודד עם כל העומס ניתן רק בשיתוף עם עמית אמין, תומך ומבין.

    השבמחק
  7. תודה לכל המגיבים לרשומתי!

    התגובות השונות משקפות בין היתר את הפלורליזם בחברה הישראלית הדמוקרטית .

    ומבחינתי משקפים שני פתגמים שהם נר לרגלי רבים מאיתנו - חילוניים ודתיים כאחד :

    ואהבת לרעך כמוך

    ויהי כבוד חברך חביב עליך כשלך .

    כמורה לחינוך מיוחד -אני מאמינה באדם ללא הבדל דת , גזע, מין, יכולות אישיות.


    דורית סלע

    השבמחק