יום חמישי, 11 בפברואר 2010

"אינטלגנציות מרובות בבלוג"

התיאוריה בדבר קיומן של אינטילגנציות מרובות הינה תיאוריה שמקובלת עלי ומהווה נדבך חשוב בתפיסתי החינוכית.
היא משקפת בעיני גישה המכירה בפלורליזם ושונות המאפשרת לכל אדם להביא עצמו לידי ביטוי באמצעות מגוון יכולותיו וכישוריו. כמו כן היא מציבה בפני אנשי חינוך אתגר ויעד לפתח בקרב הלומדים מגוון איטנליגנציות. (בזה עסקנו עמית ליאת ואני  בעבודת הסיכום בקורס"בית הספר במאה ה-21 -הצגנו מודל ל"בית ספר מרובה אינטילגנציות").
ומה הקשר בין זה לבין הבלוג - יומן הלמידה שלי?
מצאתי שעבורי (ואני מאמינה שגם עבור בלוגרים במגוון תחומים) זהו כלי שמאפשר להביא לידי ביטוי מגוון אינטליגנציות ואף לפתחן.
אינטליגנציה לשונית - הכתיבה בבלוג דרשה ופיתחה את יכולתי להשתמש באפקטיביות במילים. הערך המוסף הוא בכך שניתן לשלב בו סרטונים והקלטות ,כך שהשימוש במילים אינו מצטמצם לטקסט כתוב בלבד אלא מאפשר ביטוי בע"פ וכן שימוש בטקסט חזותי.
אינטליגנציה לוגית - ארגון הבלוג באופן הגיוני, יעיל ונוח לשימוש,מביא לידי ביטוי את היכולת לחשוב חשיבה הגיונית ומסודרת. צורך שאינוו מתמצה רק לעולם המתמטי.
אינטליגנציה מרחבית - יצירת הקשרים וההקשרים בין  מגוון הנושאים אליהם נחשפתי ו"השעות הנוספות" שביליתי בסביבה החזותית- מרחבית דרשו ממני להתבוננן על הדברים בפרספקטיבה מרחבית.
שתי האינטליגנציות הנ"ל משלבות יחד את היכולת הלינארית והמרחבית.
אינטלגנציה תוך אישית - התהליך הרפלקטיבי הוא ביטוי ליכולת ההתבוננות הפנימית,"שיחה עם עצמי" עם מחשבותי, רצונותי, שאיפותי, תחושותי ...
אינטליגנציה בין אישי -  באה לידי ביטוי ביכולת לשתף אחרים מחד וביכולת להגיב לאחרים ואף לנהל עמם דיאלוג. 


השימוש שלי במושג אינטיליגנציה אינו בבחינת מתן הערכה כמותית ליכולות מולדות. דברי משקפים את עמדתי באשר לאפשרויות הגלומות באמצעי הנגיש והפשוט ליישום כאמצעי הוראתי לימודי,המאפשר לכל אדם למצות את יכולותיו הרבות !
זו מטרת החינוך, הלא כן?
וזהו רק כלי אחד מיני רבים שמציעה הטכנולוגיה...

כמעט תמיד אני מוצאת קישור רלוונטי:


http://telem.openu.ac.il/hp_files/files/docs/diary.ppt#258,2,יומני היקר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה