בשבועות האחרונים קראתי, צפיתי והאזנתי (כמעט בכל חושי) בתכנים שונים הנוגעים לעולם המתוקשב על שלל המצאותיו לצד סכנותיו. כתבות שעסקו בילדים "נלכדים ברשת" ו"אמהות אובדות ". אבטחת מידע וניהול מידע.
למידה אפקטיבית (כן/או לא) בכיתות מתוקשבות ומאובזרות בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי. למידה באמצעים דיגיטלים (כגון ספרי "כותר") גם לתלמידי התיכון, שכיום עדין לומדים באמצעים המסורתיים לקראת ה"תעודה המסורתית" - הידועה בשם תעודת בגרות (שספק רב אם היא מייצגת את "הבוגר המיוחל").
רשתות חברתיות "ומלחמות המפתחים", מחשבים לגיל הזהב. "תרשים מרשים" המציג באופן ויזואלי את "החיים על פי גוגל" ואפילו יחידות צבאיות ללוחמה אינטרנטית...
וזה רק קמצוץ מהדברים אליהם נחשפתי. על כל אחד מהם (כמעט) תכננתי לכתוב רשומה ... (כתבתי כמה מילים על פתק שלא אשכח, גזרתי את הכתבה, שמרתי קישור במועדפים וכו') ותכניותי השתנו.
מצאתי שאני יכולה לסכם לעצמי את שלל הדברים והרעיונות במשפט אחד שאמר כתב הערוץ הראשון ביומן שישי (יסלח לי שאיני זוכרת את שמו) וכך אמר :
"האינטרנט הוא מכונית ללא הגבלת מהירות וללא הגבלת גיל הנהג" -
אם כך כולנו, זקן וטף, תלמיד, מורה, הורה, אזרחי המדינה ו"הכפר הגלובלי" זקוקים "בסה"כ" לשיעורי נהיגה מצויינים (בעידן המצויינות), הכוללים תיאוריה ופרטקיה (ואם צריך גם נהיגה מונעת) ונוכל לנוע בבטחה ברשת "הכבישים המסועפת".
אבל, ואבל חשוב מאוד, לשם כך יש לשנות גם את התפיסה החינוכית באשר לסוג הלמידה/הוראה, אופן הלמידה/הוראה, מטרות הלמידה/הוראה ויעדיה.
העולם השתנה (אין חדש תחת השמש כך זה משחר האנושות - דברים משתנים) - ואיתו גם אנו משתנים ומשנים! אם נרצה (וכדאי שכך) ואם לא נרצה (וחבל שכך)!
למידה אפקטיבית (כן/או לא) בכיתות מתוקשבות ומאובזרות בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי. למידה באמצעים דיגיטלים (כגון ספרי "כותר") גם לתלמידי התיכון, שכיום עדין לומדים באמצעים המסורתיים לקראת ה"תעודה המסורתית" - הידועה בשם תעודת בגרות (שספק רב אם היא מייצגת את "הבוגר המיוחל").
רשתות חברתיות "ומלחמות המפתחים", מחשבים לגיל הזהב. "תרשים מרשים" המציג באופן ויזואלי את "החיים על פי גוגל" ואפילו יחידות צבאיות ללוחמה אינטרנטית...
וזה רק קמצוץ מהדברים אליהם נחשפתי. על כל אחד מהם (כמעט) תכננתי לכתוב רשומה ... (כתבתי כמה מילים על פתק שלא אשכח, גזרתי את הכתבה, שמרתי קישור במועדפים וכו') ותכניותי השתנו.
מצאתי שאני יכולה לסכם לעצמי את שלל הדברים והרעיונות במשפט אחד שאמר כתב הערוץ הראשון ביומן שישי (יסלח לי שאיני זוכרת את שמו) וכך אמר :
"האינטרנט הוא מכונית ללא הגבלת מהירות וללא הגבלת גיל הנהג" -
אם כך כולנו, זקן וטף, תלמיד, מורה, הורה, אזרחי המדינה ו"הכפר הגלובלי" זקוקים "בסה"כ" לשיעורי נהיגה מצויינים (בעידן המצויינות), הכוללים תיאוריה ופרטקיה (ואם צריך גם נהיגה מונעת) ונוכל לנוע בבטחה ברשת "הכבישים המסועפת".
אבל, ואבל חשוב מאוד, לשם כך יש לשנות גם את התפיסה החינוכית באשר לסוג הלמידה/הוראה, אופן הלמידה/הוראה, מטרות הלמידה/הוראה ויעדיה.
העולם השתנה (אין חדש תחת השמש כך זה משחר האנושות - דברים משתנים) - ואיתו גם אנו משתנים ומשנים! אם נרצה (וכדאי שכך) ואם לא נרצה (וחבל שכך)!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה