יום שישי, 29 בינואר 2010

"הזהרו בבני עניים שמהן תצא תורה"

קראתי הבוקר את הטור השבועי של יאיר לפיד ולא יכולתי שלא להגיב ומיד.
כמובן שכבר חתמתי על העצומה אבל מעבר לכך הכתבה הזו גרמה לי לחשוב על משמעויות העולות ממנה מעבר לנושא הספציפי.
טכנולוגיה לשרות הפדגוגיה - השימוש המושכל שנעשה כאן בכלי טכנולוגי זמין ונגיש ,מהווה דוגמא לחיבור  בין טכנולוגיה ופדגוגיה, חיבור  בעל משמעות  לתחום הנלמד ההולם את עקרונות הלמידה בסביבה מתוקשבת (עפ"י סלומון).
קונפליקט בין תרבויות- מתקיים גם בשנת 2010 במדינתנו !  האם התרבות השלטת היא "תרבות הממון" ?מילים יפות אינן מהוות גשר ואינן יוצרות דיאלוג אמיתי.
הערכת למידה מתוקשבת- זו דוגמא ללמידה מתוקשבת , שיש להעריכה באופן שישקף את הלמידה המשמעותית שהתרחשה!  (לא בכלים מסורתיים)
סוגיות במדיניות החינוך- האם זו מדיניות החינוך? האם כך מממשים את מטרות החינוך המנוסחות  היטיב בחוק החינוך הממלכתי?  האם זהו  שיוויון הזדמנויות?  לא ולא!
"דמות הבוגר המיוחל" - הפעילות המוצגת בכתבה יצקה תוכן אמיתי למושג השגור הזה ! אני מקווה שזו רק תחילתה של דרך שתתאפיין ביזמה ובניצול יכולתה של הטכנולוגיה ללמידה ולחיים בכלל.
לדעתי - "יש הבדל מובהק " -  בין שיעורי האזרחות השגרתיים המקובלים במערכת  לבין השיעור באזרחות/תקשורת  שקבלו תלמידיו של לפיד!
ולסיכום -ליאיר לפיד, כמדומני , אין תואר בהוראה ובכל זאת מגיעה לו  מבחינתי תעודת "המחנך המצטיין" .אין לי ספק שתלמידיו יזכרו את השיעור הזה כל חייהם גם אם בסופו של דבר לא יצליחו במאבקם.


חיתמו בבקשה על העצומה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה