פרופר' גבריאל סלומון ,העוסק שנים בשאלות הנוגעות לטכנולוגיה וחינוך בעידן המידע, יצא בימים האחרונים באמירות בכלי התקשורת האלקטרונית והכתובה, שעוררו בי את השאלה :
האם בארזים נפלה שלהבת?
היתכן שגבי סלומון יוצא בהכרזות כנגד תרומתה של הטכנולוגיה להוראה וללמידה,
היתכן שמי שהטיף לשילובה של הטכנולוגיה על בסיס רציונאל פדגוגי ,אומר דברים שעשויים להרוס בהבל פיו מאמץ של שנים שניצני פרותיו נראים, ולרבים מהווים מקור השראה ותקווה לאפשרות קידומם של רעיונות חדשניים!
מה בעצם החידוש בדבריו?
הרי ברור לכל אנשי החינוך, המאמינים בצורך ובדרך של שילוב הטכנולוגיה , שזו תניב פירות רק אם תושתת על פרדיגמה חינוכית שבה הטכנולוגיה אינה המהות אלא האמצעי !
וכאשר בוחנים את תרומתה על בסיס שילובה בתוך המודל המסורתי, במינון מסוים, תוך התייחסות לכמות ולא לאיכות , באמצעות כלי הערכה מסורתיים - מה הפלא שטוענים טענות להעדר הבדל בין ההישגים באמצעותה ובלעדיה !
אני מקווה ומאמינה שעדין קיימים "ארזים" במערכת החינוך שדבריו לא ירפו את ידיהם להמשך עשייה חינוכית מבוססת טכנולוגיה -בבחינת צו השעה והעתיד !
האם בארזים נפלה שלהבת?
היתכן שגבי סלומון יוצא בהכרזות כנגד תרומתה של הטכנולוגיה להוראה וללמידה,
היתכן שמי שהטיף לשילובה של הטכנולוגיה על בסיס רציונאל פדגוגי ,אומר דברים שעשויים להרוס בהבל פיו מאמץ של שנים שניצני פרותיו נראים, ולרבים מהווים מקור השראה ותקווה לאפשרות קידומם של רעיונות חדשניים!
מה בעצם החידוש בדבריו?
הרי ברור לכל אנשי החינוך, המאמינים בצורך ובדרך של שילוב הטכנולוגיה , שזו תניב פירות רק אם תושתת על פרדיגמה חינוכית שבה הטכנולוגיה אינה המהות אלא האמצעי !
וכאשר בוחנים את תרומתה על בסיס שילובה בתוך המודל המסורתי, במינון מסוים, תוך התייחסות לכמות ולא לאיכות , באמצעות כלי הערכה מסורתיים - מה הפלא שטוענים טענות להעדר הבדל בין ההישגים באמצעותה ובלעדיה !
אני מקווה ומאמינה שעדין קיימים "ארזים" במערכת החינוך שדבריו לא ירפו את ידיהם להמשך עשייה חינוכית מבוססת טכנולוגיה -בבחינת צו השעה והעתיד !
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה