ארבעת העקרונות העומדים בבסיס הפיכת המידע לידע הם:
- אינטראקציה בין פיסות המידע
- היות המידע דינמי, מותאם ומסתגל
- היות המידע פרקטלי אישי ואינטגרטיבי
- זמניות ורלוונטיות בהתאמה לנושא ולתזמון הרצוי
התחברתי מאוד לדיון שהתקיים בהמשך באשר למאפייניו של הלומד הישראלי ,שניתן למצוא דמיון בינם לבין מאפייני הידע שהוזכרו וכן לשאלות שהועלו בדבר יעילותם ומידת התאמתם של מודלים ות"ל מן העולם למערכת החינוך הישראלית.
הדיון הזה הוביל אותי להרהר שוב בדברים. ראשית אני מוצאת בהשוואה הנ"ל הבט אחר למושג סגנון למידה .
סגנון למידה לא ברמה האישית אלא בהסתכלות רחבה יותר, שהיא תלויית תרבות ובהחלט מעניין יהיה לתת לכך את הדעת.
ובאשר לשאלה של "יבוא" מודלים אני מוצאת את עצמי בוחנת אותה שוב ושוב .
בעידן של "העתק - הדבק" זו אכן שאלה רלוונטית שאני מתחבטת בה גם בעקבות הרשומה הקודמת שלי בה הצגתי מודל מסקוטלנד.
ובכן, עולה בדעתי "הצעה" מכיון ש"מכל מלמדי השכלתי"...
אז אולי כדאי לשנות את הדרך הקצרה של "העתק הדבק" ולכלול בה גם שלבי ביניים של "עבד התאם " .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה