בביטאון "הד החינוך" אפריל 2009 פורסמה כתבה מעניינת אודות תחומי לימוד חדשים בסקוטלנד.
זו "צדה את עיני" בשל הרלוונטיות שלה ללימודי בהם אני בוחנת את התאמתם ואפשרות שילובם של הכלים הטכנולוגים השונים בהוראה /למידה.
המדובר ברפורמה בה יושם דגש על תחומי הטכנולוגיה המתוקשבת. תלמידי סקוטלנד יידרשו, בין השאר, להכיר את אפשרויות הפקת המידע ב -Web 2.0:
הם יפתחו בלוגים, ידעו לערוך וויקי וגם ילמדו טכנולוגיות מתקדמות של מיקרו-בלוגים, כגון טוויטר ורשתות חברתיות אחרות.
עיקרי ההנחיות החדשות הן:
- שימוש בצורות הדיבור, השיחה והכתיבה האופיינים לעידן המודרני המתוקשב.
- הכרת המאפיינים הטקסטואלים של מיסרונים, בלוגים ואתרי אינטרנט
-דגש על מתמטיקה , מדעים ושפות זרות כמקצועות רלוונטים לחיי הפרט והחברה
תכנית זו הרעישה את מערכת החינוך הסקוטית אולם נמצאו כאלה התומכים במהלך של הטמעת הטכנולוגיה. לדעתם עדיף שהתלמידים ילמדו מיומנויות אלה בצורה מסודרת ומקיפה במסגרת ביה"ס ולא רק מתוך ניסיון ושימוש עצמי.
כמובן שמהלך כזה מחייב את הכשרתם של המורים בתחומים אלה, שכן כיום התלמידים מקדימים אותם בידיעותיהם.
מעניין יהיה לבחון בעתיד את השגי התלמידים בתכנית המוגדרת כ"תכנית למצויינות "
ואולי גם לחלום שהחדשנות החינוכית המחלחלת אט אט גם במקומותינו תלך ותתרחב .
יום שלישי, 12 במאי 2009
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה